Hea veebikogemus on vist kõige alus? (nädal 12)

Olen varasemalt töötanud valdkonnas, kus visuaalne presentatsioon ja disain olid üliolulised ning nende alla oldi valmis investeerima tuhandeid valuutasid kuus. Mitte ainult veebilehel vaid kogu visuaalne kommunikatsioon oli must-have, sest see loob inimeses (ehk kliendis) emotsiooni ning head emotsioonid ja kogemused toovad ta reeglina teenust või toodet uuesti tarbima. See kogemus on teinud mind eriti kriitiliseks kui ise komistan ebamugavate lehtede otsa.

Naljakas lugu on see, et kui kõik sujub ja töötab hästi, siis on üpris keeruline meenutada neid lehti, kus oli lausa lust ringi seigelda. Need meenuvad siis kui oled konkurendi kehvema lehe peal ja tahad paremasse keskkonda tagasi minna. Nii sattusin oma eelmises tööelus HubSpot‘i otsa ning ka täna lehel sirvides on tegemist mugava turundusentusiaste tööriistaga. Visuaalne pool võib küll olla maitseasi kuid särtsakale brändile vaatamata ei riiva miski liialt silma. Lehel navigeerimine on igati mugav, lingid töötavad ning vahelehed laevad kiirelt. Lisaks kontrollides veebilehe optimeeritust, siis on sellel kõrge skoor – seda nii laadimise, kasutuse kui SEO mõttes. Turundajate mekast vähemat ei ootakski, vastasel korral ei suudaks seda teenust usaldada. Väike “aga” on siin küll – mobiiliversiooni oleks aeg kohandada.

Pagespeed’i analüüs HubSpot’ile

Nagu mainitud, siis halbu veebilehti on kergem välja tuua aga ma ei hakka siinkohal võrdlema lehti, mis on natuke lahjemad, sest selle taga on ühemehefirma või veeb ei ole rahaliste ressursside prioriteedilistis kõrgel. Võtan näiteks ühe lehe, mis mida üsna sagedalt külastan ja see ajab mind iga kord nii närvi. See leht on frustreeriv, sest see on selliseks kujundatud tahtlikult kuna tolle firma ärimudel nõuab lehel eksimist ja ringi kobamist. Selleks on Wizzair’i veeb. Pealtnäha on tegemist vilkuva kasiinoga, reklaamid igas nurgas ning olulist infot tuleb mitu klikki taga ajada. See kõik on alles algus – tõelised probleemid algavad siis kui minna selle saidi põhifunktsiooni täitma, milleks on lennupiletite broneerimine. Igal sammul visatakse ette aken uute teenustega ning nende vahelejätmine on justkui uus osa “Mission Impossible” filmisaagast – otsi seda roosat pisikest linki taga, kus saaks märkida, et ma olen vaene ja ei soovi esmajärjekorras lennukile saamise eest ekstra maksta või ausalt mul ei ole vaja nende hotellisoovitusi ja kahtlase väärtusega kindlustust. Oot, kas ma panin reisijate nimed ja dokumendinumbrid õigesti? Paha lugu – alusta otsast peale!

Tagasimineku funktsioon annab saba 75% kordadest ning kogu broneering reset’ib. Kahjuks pole kogemus mugav ei arvutis ega telefonis ning nende äpp võib üldse kuu peale minna. Pooltel kordadel täpselt enne reisi otsustab rakendus üles öelda ning pole mingit viisi pardakaartide esitamiseks (tehke screenshot’id kui Wizz’iga lennata!), mis ühel korral läks mulle maksma 80 eurot, et ÜKS pardakaart lennujaamas välja printida. Piletid ise olid muidu 30 eurot. Ahjaa, nad on EU-s juba jälgimise all halbade veebilehe praktikatega, sest kahtlustatakse meelega funktsioonidega manipuleerimist, et õnnetutelt reisijatelt rohkem raha välja lüpsta. Isiklikult kaldun arvama, et kui lennupiletid maksavad vähem kui nädala söögikorv, siis las investeerivad tulu sellesse, et raudlinnud ilusti taevalaotuses funktsioneeriksid. Elame selle kohutava veebi veel paar korda üle.

Wizzair’i veebilehe analüüs Pagespeed’i poolt

Veebilehe analüüsi poolelt kiitus, et SEO skoor nii kõrge on – panevad äkki varsti Ryanairist mööda. Siiski, tahtlikult ebamugavaks tehtud leht, et leiaksid kergemini lisakulutuste viise (ausalt, kergem on istekohtade eest maksta kui see samm vahele jätta) ning raiskaksid väärtuslikke minuteid oma elust. Või siis on tõesti veebiarendus seal nii viiendajärguline. Igatahes tänan võimaluse eest end lõpuks välja elada!

Täna on hea veebikogemus A ja O. Tase on kõrgele tõstetud, sest iga oma mainest ja brändist hooliv ettevõtte soovib panustada oma klientide mugavasse kogemusse. See on umbes sama kui kõnnid kiirmoepoodi ja näed seal alamakstud kooli kõrvalt töötavat tülpinud näoga tudengit, kes ei jõua laialiloobitud hilpe tagasi täistuubitud riiulile asetada. Kliendina ei soovi seal raskelt täislaotud kaltsustangede vahel olla – võtad kiirelt mis vaja ja lahkud. Kõrgmoe poes aga on ruumi vaadata kaunilt eksponeeritud esemeid ning teenindaja hoiab su kätt tehingu lõpuni, mistõttu soovid teinekordki juba kogemuse või silmailu pärast tagasi minna.


Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started