Arendus- ja ärimudel AWS-i näitel (nädal 11)

Töötan igapäevaselt erinevate Amazon Web Services (ehk AWS) lahendustega. Amazon on ise olnud erinevate infotehnoloogiliste lahenduste üks teerajajatest. Näiteks on nad ettevõtte siseselt rakendanud agiilseid Scrum arendusmeetodeid juba 1999.aastast. Scrum metoodika edukaks toimimiseks on hea tiimisisene suhtlus ning initsiatiivikus. Võtmekomponendiks on tugev tootejuht, kes haldab nii arendusprotsessi tervilikku lõppeesmärki kui ka tiimiliikmete panust progressi. Scrum’i komponendiks on volatiilsus, ehk tellija võib igal ajahetkel oma soove muuta ning arendustiim suudab skoopi vastavalt muudatustele kohandada. Nagu eelnevalt mainitud, siis tiim peaks olema initsiatiivikas ning ennast juhtiv, mis tähendab, et kui tootejuht on töö suunised andnud ning scrum-master hoiab protseduurilisel osal silma peal, siis muud oma tööd puudutuavad mured ja küsimused suudab iga arendaja ise lahendada. Seda tänu juhendmaterjalidele või erinevate osapooltega otse suheldes. Rohkelt on sellistes tiimides iseõppimist ning tihedat lävimist, samuti ollakse läbipaistvad. Vastupidi ei saakski, sest lühikeste arendussprintidena töötades on vaja olla põhjalik ning produktiivne, et järgmised etapid või muudatused ei takerduks. Uuendusi lükatakse live’i tihti ning sageli mikroteenuste- või muudatuste tasemel, seega rakendus või lahendus, mille kallal töötatakse on pidevas uuenemises. Seda kõike minimaalsete katkestustega.

Oma ärimudelilt on AWS mitmetahuline ning muud moodi ei saakski kuna tegemist on ühe laiaulatuslikuma pilvepõhiste teenuste pakkujaga (aga mitte ainult). Täna pakuvad nad üle 200 erineva toote ja teenuse. Vaid mõned neist on kuutasupõhised, näiteks mõned tugiteenused enterprise tasemel ettevõtetele. See võib tunduda üllatav kuid nende Free Tier lahenduste seas on võimalik mõningaid võtmeteenuseid kasutada tasuta – näiteks EC2, S3 ja RDS. Vastavalt paketile saab neid tasuta kasutada kas teatud perioodi jooksul või kuni ületatakse ettenähtud andmete edastamise hulk. Laias laastus on teenused just mahupõhised – näiteks andmebaase üles seades, mis sisaldavad vaid kümneid tuhandeid ridu, võib kuutasu olla mõnesaja dollari ulatuses või isegi vähem. Edasijõudnud ettevõtetel, mis rohkelt andmeid töötlevad on kuutasud muidugi tunduvalt muljetavaldavamad. AWS pakub ka eripakette – kui väga palju datat saadad ja hea klient olla, siis saab alati hea hinna oma baaside ja teenuste hoiustamiseks.

Alustasime postitust sellest kuidas AWS ise on agiilne arendaja, siis isikliku kogemuse põhjal olen kogenud, et seda on lihtne kasutada agiilsetes tiimides. Erinevate mikroteenuste ja ka suuremate arenduste deploy on kiire, arhitektuuride ülesseadmine suhteliselt lihtne (nõuab siiski häid teadmisi süsteemist) ning nad pakuvad palju low-code või no-code lahendusi.

Põnev teada: AWS-i ühed kõige suuremad kliendid on näiteks Netflix, Facebook, Twitch, Reddit. Kokku on neil klientideks enam kui 1.3 miljonit ettevõttet. Netflixi ja AWS-i sõprussuhtest saab vaadata videot näiteks siin.


Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started